Valmis. Vaihteeksi.


Viimeinen piste viimeisen luvun jälkeen on nyt sipaistu elektronisen arkin pintaan. Nyt ei tarvitse kuin koostaa kaikki 65 kappaletta yhdeksi tiedostoksi, tulostaa se ja käydä punakynän kanssa läpi. Olisi oikeastaan todella herkullista, jos minulla olisi sellainen sinipunakynä. Voisin kehua ja haukkua itseäni aina vuorovälein. Sen jälkeen se sitten lähtee lausuntokierrokselle halukkaiden pariin, ennen kuin otan sen uudelleen työn alle. Pitkä prosessi, mutta toivon, että hiomalla tulee muutakin kuin hiilimurskaa.

 Lähiöruunat. Se on sitten siinä. Te Maket, Keket, Petet, Tipet, Tapet ja Tupet. Ellut, Lellut ja muut kanat. En minä tiedä onko se kunnianosoitus vai vain raadollinen kuvaus kuvitteelisesta arjesta työttömyyden ja viinan keskellä.

Kai se on joku osoitus siitä, että olen elänyt nuoruuteni paikassa, missä kaikki on vähän ronskimmalla kädellä siloiteltua. Näin jälkikäteen olen huomannut pitäväni samanlaisista paikoista, missä olen kasvanut. Vaikka se omituiselta tuntuukin. Tukholman Tensta ja Bredängen muistuttavat minua Kontulasta, Myllypurosta ja Länsimäestä enemmän kuin vähän. Pienet  mäntymetsiköt talojen välissä muistuttavat erehdyttävän paljon toisiaan. Betoni on harmaata myös aidan takana.

One thought on “Valmis. Vaihteeksi.

  1. Päivitysilmoitus: Pakkoloma | amonpolis

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s